Kul möte på golfbanan...

Erling och jag beslöt oss för att spela några hål när frosten släppt.

När vi anlände till banan mötte vi en sprallig Vicky och två glada vandrare - Angela och Arne.

Angela har skadat ett revben, annars hade hon nog följt med och spelat några hål.
Jag har själv råkat ut för det en gång för många år sedan och vet att golf, skratt, hosta och nysningar är något man vill undvika med en spricka i ett revben.

Vicky och Erling är riktiga kompisar, så hon sprang först till Erling utanför bild.

Vi blev hembjudna till Angela och Arne på fika efter golfen, så vi spelade bara 8 hål. Vilket kändes alldeles lagom för dagen eftersom vi gick ut sent.

Banan är snöfri med något enstaka undantag där det ligger stora bottenfrusna vattensamlingar.

Men på fjällen i bakgrunden är det snö sedan länge.

Städjan i bakgrunden

Zoomad bild

Svårt att återge hur det egentligen såg ut för ett mänskligt öga. Vi hade moln över banan men Städjan badade i sol.

Hemma hos Arne och Angela började vi med ett besök i ateljén där Arne var i målartagen.

Några små nya experiment. Det här fotot blev suddigt, men jag vill ändå visa.

Den här gillade jag spontant och Erling ville köpa den direkt, men den är inte helt färdig enligt Arne.


En tidigare målning som Arne ändrat lite här och där...


Efter besöket i ateljén så fikade vi och pratade om det ena och det andra.
Vi fick ost och kex och kaffe och köttbullar och skinka och danskt rågbröd och hade mysigt.

Angela hade lagat skinkan och Arne hade stekt 250 köttbullar... vi åt inte upp alla...
Arnes köttbullar är suveränt goda och Angelas skinka var perfekt.

En lyckad fredag med andra ord.

Trots att jag hade lyckats ladda ur bilens batteri över natten eftersom jag glömde stänga av bensinpumpen igår.
Men nu står den på laddning med en lånad batteriladdare och en lånad skarvsladd...

Och "Min man i Sundsvall" ska mejla instruktioner om hur jag kopplar ur den Bosch starspärr som varken Bosch eller många auktoriserade Fordverkstäder tycks förstå sig på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0