Google Earth...

För ett par år sedan la jag in lite bilder från Idre på Google Earth.

De här bland andra...


Ove på Idre Fjäll


Trond filmar i Chocken


Vacker golfbana


Hasse och Uffe spelar avslutningsgolf


Hasse och Gittan myser efter avslutad avslutningsgolf


Idre kyrka en vacker vinterdag

Google Earth är en intressant gratistjänst som är lätt att installera. Upplösningen på satellitbilderna i våra trakter är inte så hög, men i många delar av världen är den mycket hög.

Exempel från Idre...

Men man kan se golfbanan i väldigt grova drag...

Detaljrikedomen i Stockholm är större

Gissa var...


Reimersholme var adressen....

Andra delar av Sverige finns också i hög upplösning. Oxelösund till exempel.

Tekniken är fantastisk. Men blanda inte samman satellitbilder från Google Earth med webbkameror som finns i var och varannan kommun numera.

Bilderna på Google Earth kan vara flera år gamla.

Kommentarer
Postat av: Ove G

haha, kul bild på mig. Minns dagen. Du får retuschera lite....gått ner 13 kg nu!!!! Så nu har jag väl ingen chans att hinna ner till liften före dig HAHA.

Ang. Idrefjäll. Jag var på hockey lördags. Idrefjäll var matchsponsorer på Brynäsmatchen. Kul med lite marknadsföring på hemmaorten! /Jocke delade ut pris till matchens lirare....

2009-10-26 @ 09:49:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0