Först lite stenhård golf, därefter Energy 2050..

I stort sett snöfritt, men fruset och stenhårt på gröna fairways. Omöjligt att slå upp en torva.

Idag var även Alf på plats med tre klubbor. Erling, Alf och jag spelade 10 hål.

Stilstudie på hål 18. Alf skickar på en järn-9 från dryga 150 meter. Målet är vintergreen som är cirka 120 meter bort.

Det studsar bra på stenhård fairway, så den blev lite lång..

Erling laddade men hade otur med studsen


Efter golfen så åt Erling och jag en god lunch på Njalla. Alf handlade lite på ICA och for hem till Norge.

Har ni sett Milkos webbsida om Smultronställen i Dalarna? Njalla finns med.

Efter hemkomsten så tog jag del av en Live-sändning från Energy 2050. Arrangerat av Kungliga VetenskapsAkademin. KVA alltså, och i Stockholm. Intressant.

Fortsätter imorgon. Då ska jag nog vara med från start.
Kolla programmet för morgondagen:

9:00 Session 4. Nuclear energy

Chairs: Karl Grandin, RSAS and Peter Jagers, RSAS
9:10 The future of nuclear energy
Mujid Kazimi, Director, Center for advanced nuclear energy systems, Boston, USA

9:40 Subcritical thorium reactors
Carlo Rubbia, 1984 Nobel Laureate Physics, CERN,
Geneve, Switzerland

10:10 Fusion energy – ready for use by 2050?
Friedrich Wagner, Professor, Max-Planck Institute for Plasma Physics
, Greifswald, Germany

10:40 Discussion 

Jag är speciellt nyfiken på Carlo Rubbia och Thorium...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0