En liten kommentar om klimatet

Hörde idag en man som är orolig varje gång han parkerar bilen i Stockholm.
Det händer ju att Idrebor reser söderöver...

Han oroade sig över att bilen skulle få däcken sönderskurna eller åtminstone tömda på luft.
Och då har det gått väl långt i hysterin om klimatet tycker jag!

Han tänkte klistra på en dekal om Etanoldrift, men jag föreslog en jättedekal om BioGas. Och kanske ett tillägg med en Isbjörn.

När jag får fart på min bil igen så reser jag fritt i landet utan oro eller dekaler. Trots att den har 6 cylindrar och drivs av bensin.

Jag tycker inte att man ska känna sig som en brottsling i onödan. Och inte heller betrakta andra som potentiella brottslingar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0