Slaskigt gråväder idag...

Tog en promenad till Konsum i småregnigt väder. Det är en halv plusgrad i byn nu.



Inget fortsatt jobb med bilen under helgen.



Nu vet jag ju var och hur jag ska fortsätta tack vare en suveränt "serviceminded" Anders L.  i Sundsvall.

Jag ska nog inhandla ett par lagom grova järntrådar eller dylikt och bocka till två specialverktyg för att få ut radion till att börja med...



Så fort som jag hittat startspärrstyrdonet så kan jag avgöra om jag ska fortsätta och göra de nödvändiga omkopplingarna själv, eller om jag ska anlita någon som har mindre händer och kan kröka rygg bättre än jag.

Så nu blir det en helg inomhus med lite nyfiket amatörforskande om glaciärer i Himalaya och deras betydelse för färskvatten i Indien och Bangladesh... 

Några påstår att betydelsen är enorm, andra hävdar att de saknar betydelse.

Man lär sig en massa onyttigt, men det är kul att vara nyfiken.
Google Earth är spännande. Där kan man tillbringa resten av livet för att utforska världen om man vill. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Ulf.

Jag har sådana "verktyg" till stereon! hör av dig om du vill låna de?

Mvh Roger H

070-5550251

2009-11-07 @ 20:22:45
Postat av: uffeb

Tack Roger!



Självklart vill jag låna dom.

Onödigt att uppfinna hjulet fler gånger...

Det får finnas gränser för vad man vill fixa själv.

Vi hörs!

Ulf

2009-11-07 @ 20:40:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0