Immobiliser till tysk Ford...

Nu har jag hittat det jättehemliga Startspärrstyrdonet...

Erling ringde och berättade att han också hade DIN-verktygen för att plocka ur radion.
Så vi träffades och åt en läcker lunch på Njalla.

Erling hade verktygen med sig, så på parkeringen utanför Njalla började vi försöka få ut radion.
Men kabelhärvan bakom radion tog emot lite oroväckande mycket, så vi fick plocka ut facket under radion för att komma vidare.


Den där v-formade kabelhärvan upptill i bild är kablarna till radion som jag fick lirka upp en bit innan vi fick ut radion. Men här är det svårt att se om det finns något Startspärrstyrdon...

Ut med radion...

Och ser man på. Där nere till höger sitter något som påminner om det som jag fick bild på från Södertälje.


Jo det stämmer! Hurra!

Men nu ska det ut och kopplas om...

Som ni förstår återstår mycket grundforskning innan man fixar det utan att riva halva inredningen i bilen.
Men det känns som ett mycket stort steg framåt. Och bilen är ju körbar med den tillfälliga tvjuvkopplingen av bränslepumpen...

Efter den lyckade lunchen så hälsade jag på hos Erling för att scanna lite gamla bilder och tidningsartiklar som han sparat för en kul grej som han pysslar med.

Ett exempel får ni här - utan att jag har bett Erling om lov



Och efter det besökte jag Anki för att hjälpa till att rensa bort eller flytta ett antal Gb från hårddisken till DVD.
Jag fotograferar mycket, men sätt en digitalkameria i händerna på en tonåring, så får ni se på fotograferande...
... det blir snabbt några Gigabyte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0