Hälsade på hos Arne och Angela idag

Jag skulle ta några bilder på nya målningar.

Men jag får nog kasta kameran i återvinningen och köpa en ny.
Alla bilderna blev oskarpa.


Det kanske ser OK ut på den här bilden, men oj vad oskarp den är när man zoomar in den roliga målningen.

Oskärpan kan bero på smutsigt objektiv eller lite dåligt laddade batterier som gör att datorn inte fungerar som den ska. Eller damm inuti själva linssystemet i kameran.

Men jag tror inte att jag ska ge mig på att plocka isär kameran... det räcker med bilen.

Bilen fungerar förresten till belåtenhet med min tjuvkoppling till bränslepumpen. 

Och om någon läste mitt inlägg om en Scorpio Cosworthägare i Skåne som ville ha hjälp så har han nu meddelat att han sålt bilen.

Snart är det jul och det gäller att pussla ihop besök hos barn, barnbarn, syster och mamma. 
Per blir ju numera hemma i Sverige över jul efter att ha tillbringat några vintrar i Kairo med sitt journalistiska arbete. Just nu är han i Riga men kommer snart hem.

Men när det gäller bilder på Arnes nya målningar så får det bli ett nytt besök med fulladdade batterier och putsat objektiv.

Kommentarer
Postat av: Monica

Hej! Vore det inte kul att plocka isär din gamla kamera och se hur den ser ut?

2009-11-27 @ 23:39:23
Postat av: uffeb

Hej Monica.



Jo jag kastar den inte innan den finns i pyttesmå delar som jag inte kan få ihop igen...

2009-11-27 @ 23:54:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0