En kort klimatfundering

Ett stort antal forskare påstår att det kan bli varmare på jorden om vi fortsätter släppa ut mer CO2 från fossila bränslen.
Och följderna beskrivs i media med katastrofrubriker.

Andra forskare påstår att CO2 har marginell betydelse och att det är solen som styr.

Jag har nu läst mängder av vetenskapliga rapporter om det ena eller det andra.
Men mest har jag läst bloggar där vanliga människor som jag kan uttrycka sina funderingar, eller förklara sina tvärsäkra svar.

Och jag har just nu en fundering som jag forskar vidare om på Internet.

Klimatet har alltid varierat. Halten av CO2 i atmosfären har ökat när det varit varmare.

Nu har vi en period av låg solaktivitet och det borde bli kallare.
Men halten av CO2 ökar nu på grund av andra än naturliga orsaker.
Och det blir inte så kallt som man på 70-talet trodde... 

Kommentarer
Postat av: Proffessor K

Nä du, nu har du fel, co 2 ökar inte bara för det är varmt,

Och kyla bygger inte på att det är låg solaktivitet, det är mer faktorer en så i dina påståenden

2009-11-19 @ 09:18:13
Postat av: uffeb

Kul med en kommentar från en "professor".

Där kanske man kan få lära sig ett och annat som man är nyfiken på :-)

2009-11-19 @ 15:42:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0