Seriös golf med fint pris idag

Angela, Erling och jag satsade en boll var till segraren...

Alla tre spelade från gul tee. Och många bilder blev suddiga idag...

Angela laddar från höjden vid gult på hål 6 ... oj vad liten tallen blir här jämfört med hur den ser ut från röd tee

... och skickar iväg bollen...
Minns inte resultatet, men Angela var i ledningen och Erling och jag skulle få slita hårt och koncentrerat för att ha en chans.

Efter en paus med Angelas varma korvar i termos och Erlings kaffe i termos så var ställningen spännande jämn.
Angela i ledningen med 38 slag netto, jag tvåa med 39 och Erling tätt efter med 41.

Men på hål 11 fick Angela ett knepigt läge

Stubben var jättemurken och helt lös. Så jag flyttade på den, men då blev det en djup grop kvar. Förlåt!
Jag ska fylla igen den vid tillfälle...

Men Angela droppade sig fri och skickade iväg bollen i riktning mot flaggan

Ägget till höger om Angela är en golfboll som flyger...

På hål 16 slog Angela lite längre än mig och mitt i Fairway. Erling var ett tiotal meter längre, men nere i svackan till höger.

Och jag fotograferade ett mäktigt åskstäd bortåt Fulufjället. Undrar om det kommer hit? Två och ett halvt hål kvar, så vi hinner nog undan...

Inför sista hålet (med alla handicapslag avräknade) var Angela i ledningen med två slag bättre än mig och jag var två bättre än Erling. Ganska spännande alltså.


Men åskvädret drog vidare åt öster och vi slapp både blixt, dunder, vind, hagel och skyfall.


Erling ligger bra till mitt i fairway som inte är riktigt lika likt en sandbunker som på den här bilden. Men visst finns det delar av några hål som saknar det friska gröna gräset. Men vad gör det. Man vinner lite längd på så vis. Och det som ser ut som sand är liggande dött gräs som är halt som teflon.

Erling skickade iväg en perfekt draw. Men både Angela och Ulf gjorde samma resultat som Erling på hålet.

Vilket innebar att Angela välförtjänt vann två bollar








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0