Om vädret...

Jag är intresserad av väder och har kanske lärt mig en del genom åren.

Det "fuktadiabatiska temperaturavtagandet" t ex... Fråga Jan om ni vill veta mer.

På Idre golfbana har vi drabbats av blixtnedslag. Fråga Egon t ex.

Men oftast stiger luften upp över fjällen och molnen växer  runt om oss.  Det är inte ovanligt att det åskar i tre eller fyra väderstreck samtidigt som vi spelar golf i sol...

Det är inte tillräckligt varmt än för att åskenergin ska bildas genom kraftiga lyft av varm luft upp i en kallare luft på hög höjd.

Men morgondagens väder kan vi studera i detalj på yr.no



Och till helgen blir det soligt


Den norska väderrapporteringen är mer detaljrik än den vi serveras genom TV i Sverige.
Och jag tror banne mig att den är bättre...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0