Kul golf i dag igen.

Före golfen tog jag en tur till Klingforsen för att dokumentera dagsläget enlig löftet i går.


Snart är lunchhyllan torrlagd...

Jag hälsade också på hos Arne som höll på att plocka med sina tavlor inför utställningen i Sveg.
Mötte honom på gården med en härlig jazztrumpetare.

Minns inte vem trumpetaren föreställer men Arnes beskrivning av hur han höll trumpeten precis så, gör att jag kan höra hur det svänger.

Golfmatchen mellan Angela, Erling och Ulf blev jämn och spännande som vanligt.

Kameran kom upp första gången när Angela fick ett vattenläge på hål 6


Men hon fixade det utan att få en droppe vatten på sig

Och bollen nådde flaggan, men tyvärr lite till höger om flaggan. Vilket inte är så konstigt när bollen ligger bakom högerfoten på grund av vattnet.


Angela hade gjort jättegoda mackor på hembakad bröd till gubbarna och kompletterad med var sin  chokladläckerbit. Så efter nio hål blev det en liten skön paus i solen och lite räknande...

När jag räknat antal slag utan avdrag för hcp så hade Angela 52, Erling 52 och jag 51.
Med avdrag för hcp så blev ställningen:
Angela 35, Erling 39 och Ulf 40 slag.  Bra Angela!

På hål trettons tee saluterar vi Angela med höjda vapen

Fotograf Angela

På hål 16 hamnade jag i ett pinsamt läge efter utslaget igår. Eftersom bara jag hade kamera då så blev det inte dokumenterat.

Gissa om jag skrek FOOORE!!!!!!  när bollen var på väg mot röd tee där Angela satt och väntade. Men som tur är finns ett dubbelt nät där som fångar upp klantslagen... och det är ivägen när man vill fortsätta fram mot flaggan...

Vi gjorde en rekonstruktion av eländet idag

Angel fotade med sin kamera....


... och för säkerhets skull även med min kamera.. lite suddigare..

Ni som spelat banan förstår... inte kul helt enkelt.

Men Angela hade trots ett bra utslag lite otur med studs och rull och hamnade tätt inpå en tall på sista kullen till vänster. Fram med kameran , tänkte jag.

Men Angela löste problemet med hockeygrepp om klubban och ett slagskott ner på det platta före "Havet".

Angela vann idag före Erling och med mig på en hedrande bronsplats.

Det är ju inte relevant att räkna med hcp när vi spelar på provisoriska greener, men ändå kul att räkna så länge man inte räknar poängbogey.

Angela vann på 72 slag nettto. Erling hade 76 och jag 78.
Erling och jag kämpade för att komma ifatt, men lyckade inte. Erling och jag tog in två slag var, men Angela tappade bara ett. 

Jag vill ha revansch!
**************
Imorgon blir det golf klockan 10.00 med Stefan, Erling och Ulf.  Och kanske Alf? Och förhoppningsvis Angela?

Erling ordnar en termos kaffe och jag fixar mackor från Shell och har dessutom en chokladkaka som vi delar på vägen.
*************





Kommentarer
Postat av: alf s

Jeg kommer, ellers sender jeg en mail i morgen tidlig.

Hilsen fra Alf

2009-05-15 @ 20:02:14
Postat av: Uffe

Mange takk Alf. Vi ser frem mot en runde med deg...

Håper det funksionerer



Ellers spiller vi alene..

Hilsen fra Ulf

2009-05-15 @ 20:14:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0