Händelserik dag.

När vi anlände till golfbanan i dag stod det en bil där som jag kände igen....
Mycket riktigt. Det var Malle och Norun som inte kunde hålla sig ifrån att slå några bollar

Norun och Malle har varit uppe och sett till stugan i Foskros. Dom återkommer nog så snart fisket blir OK och banan är spelbar i någon form.

Erling och jag spelade vår vanliga 18-hålsrunda på rangen när Jan och Birgitta kom förbi.
Dom hade tagit en promenad på banan och hittat något intressant något tiotal meter från fairway på hål 2.

En Tyrranosaurus Rex-fossil med delar av pälsen kvar...


... nej vänta, det handlar om en rejält urknaprad hel älg.


Erling och jag åkte hem och hämtade Alf för att få lite experttips om vad som kunde ha fällt älgen.

Alf kunde snabbt konstatera att det var en tjur som stupat efter att den fällt hornen, och att det knappast kunde var en björn eller varg som fällt den, eftersom de inte skulle lämna så mycket av skelettet intakt. Troligen en älg som stupat av andra skäl än rovdjursanfall. Ett lämpligt kalas för rävar efter det...

När vi återvände till rangen så var Anders och Göril där, och Tommy.


Vi pratade då bara golf och gömde alldeles bort att Anders är veterinär. Även om älgen var utom räddning, så kunde det ha varit kul med ett utlåtande om trolig orsak till hädanfärden.

Efter det åkte jag till hem till Angela och Arne för att ta en ny bild till en affisch för Arnes kommande utställning i Sveg.


Och jag passade på att tvätta bilen utanför deras garage. Måste ta en bild på bilen i morgon innan den blir smutsig igen... 

Snart har jag nog också lurat ut hur man enkelt byter den bakre stötfångaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0