Golf dagen efter "Pegg På!"

BjörnE och jag fick lift till banan med Stefan i en skönt mullrande sommarbil...


Vad gör det att golfklubborna upptar baksätet när framsätet är en soffa för tre.

Vi spelade de första nio i en fyrboll tillsammans med Birger från Borlänge och Kringelfjorden.

BjörnE var nöjd med nio hål för dagen, men vi andra slet vidare.
På hål 13 hamnade Birger i "Kringelskogen"

Men skam den som ger sig.
Så länge man hittar bollen så spelar man vidare

Och efter den fokuseringen på bollträff så är bollen på banan igen... men efter den starten och ett besök i greenbunkern så blev resultatet bara bra kämpat.

Stefan och jag hade perfekt läge inför andraslaget. Men båda skar bollen till höger om flaggan och tvingades chippa in det tredje. Två enkla puttar stannade kort om hål eftersom greenerna inte var klippta idag.

Vi såg det, men det är väldigt  svårt att avgöra farten när det är en blandning av kala fläckar och vackert grönt gräs som har rest sig runt hålen under dagen.

På hål 15 tyckte vi att vi ville släppa igenom tvåbollen med Agneta och Angela.


Agneta hade just skickat iväg en bra drive förbi både tall och vatten. Angela stördes nog av fotografen bakom tallen och hamnade i viken...

Agneta tittar koncentrerat när Angela ska slå sitt tredjeslag. Och är halvglad över "paparazzin" som dyker upp.

Men hennes kommentar är nog lika skämtsam som den uppdykande fotografen.



Angelas tredjeslag blev en bra draw som landade mitt i fairway efter kullen vid 150-pinnen tror jag.

Stefans vagn hade börjat gnälla oroväckande någon dag tidigare. På hål 14 tappade den ett hjul. Och han droppade den för återvinning i skräpkorgen.
De första nio ledde jag med god marginal i vår tävling.

Men jag slocknade efter hål nio eller så...

Inför hål 18 fanns det fortfarande en möjlighet att ändra i resultatlistan. Stefan ledde en poäng före mig och två före Birger.


Stefan skickar upp tredjeslaget på green och gör Par.


Birger slår och tvingas skrika FOOOOORE!!!!!

Bollen stannade vid ett träd alldeles till vänster om vägen upp till första Tee.

Stefan vann både Poängbogey och Köpenhamnare. Jag kom tvåa i båda...

Så här års och i den här solen och värmen växer gräset bra.
Så pass bra att en oklippt green blir märkbart och överraskande långhårig under de timmar en runda tar,
Inte kul. När gräset är heltäckande kan man kanske, och jag säger kanske, läsa hur snabb greenen är.

Idag stannade putt efter putt mindre än två decimeter kort om hål i linje. Och halvmetersputtar vek förbi hålet på sista decimetern eftersom gräset var långt.

Det är bra att man sparar pengar på att inte klippa så ofta, men det är knappast bra marknadsföring nu när det börjar dyka upp många golfare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0