Fyrboll Gutar idag och många tävlingar..

... vi spelade Bästboll Match och Bästboll slag. Men vi spelade också en Köpenhamnare och vi spelade slag individuellt.

Lagen bestod av Idre mot omvärlden. Alf och Jan-Erik fick representera omvärlden eftersom Alf bor i Norge och Jan-Erik flyttar till Leksand inom kort. Erling och Ulf var alltså hemmalag.


När vi slog ut på hål 5 var hemmalaget i ledning tack vare tre par i rad av Erling och min Bogey på hål 4.


På hål 6 skickade Jan-Erik iväg bollen längst. Men den som studerat bilder i olika golfmagasin kan ana att bollen kommer att svänga lite till höger. Men den blev lång, och han undvek bäcken till höger eftersom han ställt upp sig med fötterna mot Foskrosvägen. Bra planerat.

Men Alf och Erling vann hålet.

Jag gillar att dokumentera knepiga lägen som mina medspelare hamnar i

Jan-Erik hamnade med andraslaget i myren till höger om "Havet".  Spelbar? Hur droppar man där?
 
I myren, på vägen eller i en mossig skogsbrant bakom vägen. Inga roliga alternativ.


Jag kör ett rejält hockeyslag från Leksand.... 

Inte så bra, men skam den som ger sig...


Nej nu räcker det. Jag ger upp...

Alf hade också ett knepigt läge så småningom. Men det var på rätt sida av "Havet"

Jo det är din boll Alf

Och Erling hamnade också i uppförsläge på rätt sida av Havet

Men Alf ska slå först


Alf skickade upp bollen på banan utan att halka ner i vattnet. Tråkigt tycker fotografen.


Ering fick lite mer längd på bollen. Nästan som en godkänd EU-gurka

Det känns jobbigt att redovisa hur alla de olika tävlingarna gick, men lite kul ändå.

Bortalaget vann Bästboll Slag, Bästboll Match och sammanlagd Köpenhamnare.
Individuell Köpenhamnare vann Alf.
Individuell Slaggolf vann Ulf.

Återkommer inom kort med bilder från ett intressant projekt utanför Idre.

Angela och Arne tipsade eftersom dom sett en ny bergvägg växa fram efter vägen mot Särna 

Jag tror att det handlar om den nya bergtäckt utanför Idre som ska ersätta Granlunds nedlagda tillverkning av grus.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0