En tur till Sveg idag för bilbesiktning

Och då passade jag på att kika på den lokal där "Herr G" ska ställa ut sina senaste målningar.

I Medborgarhusets "Ljushall", d v s i den vackra hallen i direkt anslutning till Kommunalhusets och Bibliotekets entré.
Där är det högt till tak!

Medborgarhuset ligger mitt emot Folkets Hus straxt före Statoil och ICA om man kommer söderifrån.



Lite stökigt just nu tycker jag, men där blir det massor av glada målningar från Idre om en dryg vecka.
Och med allt dagsljus uppifrån så blir det perfekt för Arnes målningar. 

Vernissage blir det tisdag den nionde Juni mellan klockan femton och arton. Då far vi dit ett gäng Idrebor.
Jag kan ta tre i min bil...  Men Idrefjällens Buss & Taxi kanske kan ordna en mindre buss för resan?

Bilbesiktningen gick bra såtillvida att jag inte behöver göra ett nytt besök förrän nästa år. Men visst fanns det några små saker som jag bör åtgärda. Det är ju trots allt en gammal bil.
 
Innan jag var klar i Sveg ringde Erling som var sugen på golf. Så jag fick bråttom hem.
Vi spelade nio hål och jag kom på hur jag ska skona ryggen och få bättre bollträff när jag spelar. Jag har ju för sjutton ställt upp mig med nästan raka ben i två veckor! Med lite mer böjda knän så slipper ryggraden ta hela uppvridningen.

Några bilder från en grön golfbana

Hål sju baklänges mot green på hål sex


Hål sju framåt...

Och Erling i en bunker på hål åtta

Inför sista hålet låg vi lika i både antal slag och poäng. Vi spelade bara nio hål.

Båda träffade fairway på utslaget. Jag prickade greenbunkern på andra och Erling prickade skogen men rullade tillbaka ner på fairway

Erling placerade sitt tredje slag på green lite snett ovanför flaggan..
Jag kom ur bunkern på fjärde med en putt på tre meter kvar.

Vi delade hålet genom var sin Bogey och hela rundan slutade med att vi hade samma antal slag och samma poäng.
Men Erling blev vinnare eftersom han har 17,9 i hcp och jag har 18,0...

 När det gäller bergtäkten i Idre så fick jag ett snabbt svar från Maserfrakt.


Så här svarade Kalle Orsén:
"
Har ett prov på berget på lab, så fort jag fått petrografin på detta ska du få se detta."


Jag återkommer i ärendet.

Imorgon är det en golftävling där få tycks veta i förväg vad det handlar om.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0