Använde dagen till lite utflykter... och lite golf

Hälsade på hon "Jonny Bråttom" och Classe som nu grundmurar. Där går det undan.



Och roligt har dom också. "Fort men fel" brukar man ju säga, men här är det mer "Fort och kul".


Och utsikten är ju härlig nu när det plockats ner en hel del träd i branten ner mot Idresjön


Jag tog också en tur upp till Nipfjället. Med bilen inte till fots.

Sjövatten blir snövatten. Jobbet med ledningarna från Burusjön till Idre Fjäll rullar på...
Den grova ledningen ska kompletteras med en något klenare så småningom.

Uppe vid parkeringen blåste det lite kallt, annars hade jag nog tagit en promenad mot toppen på den nyanlagda promenadstigen. 

Bortåt Härjedalen pågick en rejäl regnskur. Kanske med inslag av hagel.

Åkte sedan till golfbanan för att testa om min slitna rygg skulle kunna klara en Gutgolf ikväll.
Jag spelade nio hål med Erling och det går inte så bra när man svingar konstigt för att spara ryggen.
Det blåste spännande mycket och var ömsom varmt och ömsom kyligt när solen gick i moln eller värmde gott.


Här sitter tre coola killar och värmer sig i den sköna solen.

Björn hade spelat arton hål med Lisbeth och Göril, och Alf hade spelat arton hål med Angela. Dennis anslöt på de sista nio i den bollen. Vi mötte dom när vi var på hål två och Dennis kastade över en boll som en gåva till Erling.
En "Smartcore" med ett stort E skrivet med läppstift? Jag gissar att det var ett tack för att Erling visade Dennis hur han skulle slå innifrån och ut häromdagen...

Efter golfen blev det en tur till den spännande bergtäkten utanför Idre. Där är det full fart efter sprängningen i måndags. Det krossas och transporteras i en rasande fart.

Jag frågade några herrar som arbetade på platsen vad det var för bergart. Tja det är ju vanligt gråberg svarade han som nog tyckte att det var en konstig fråga.

Eftersom jag är nyfiken på allt som handlar om Geologi och bergarter och mineraler så ska jag forska vidare.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0