Släcka lampor i kväll?

Nej tack.

Hade det handlat om annat än mänsklig påverkan på klimatet hade jag ställt upp.

Hade det handlat om att värna om miljön och fred på jorden hade jag ställt upp.
Hade det handlat om att trygga vattenförsörjningen, maten  och energiförsörjningen för alla på klotet så hade jag ställt upp.

Det är möjligt att den här konstiga jakten på koldioxid har samma mål.  Jag tror kanske det.  Men förstår  inte.

Men politiker lyssnar mest på media, och det kan lätt bli helfel.
Och det medför så många konstiga och ofta tokiga politiska beslut, att jag vill protestera.

Därför tänder jag lite mer än vanligt i kväll.

Om jag är vaken då....

Läs annars Sydsvenskan i länken ovan.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tänder också några lampor extra.



Hade det gällt något viktigt hade jag däremot släckt hela huset, var så säker.

2009-03-28 @ 18:24:54
URL: http://www.gardsio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0