Skickade ett gäng bilder till min mamma i dag.

Bilder från barnbarnsbarnens äventyr i skidbackarna.

Samtidigt som jag per telefon berättade om det så fick jag mejl från syrran, och jag kunde därför skvallra lite om deras förehavanden. På samma telefonlinje.

Min mamma tycker att tekniken är otroligt jättekul, men har ingen egen dator.

Min brevlåda finns i First Class på Mora kommun och ser ut så här när det är tomt i brevlådan.


När det kommer ett mejl plingar det och en röd flagga dyker upp.

Pling!


Och när man öppnar brevlådan kan det se ut så här:


Tre nya olästa mejl medan jag skrev det här.

Men det beror på att jag är nyfiken på debatten om klimatet och alla nya affärsidéer som nu är "Klimatsmarta".
Intressant att iaktta, men samtidigt lite sorgligt att se hur lätt människor går att påverka.

De som har pengar och kan samarbeta kan fösa oss till vilken spilta som helst.. Kanske inte i små projekt som Himmelfjäll och Spa på Idre golfbana, men i större sammanhang går det tydligen bra.

Speciellt när det gäller världsomspännande jippon. På lördag ombeds vi att släcka alla lampor.

Nu har jag sex olästa mejl, så jag slutar här.

Och på lördag har jag de lampor tända som jag behöver. Eventuellt tänder jag några extra för att visa hur illa jag tycker om hur manipulerade vi kan bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0