Sju timmar i bilen varav fyra i snöyra...

Men det fungerade. Mycket radiolyssnande blev det. Som omväxling till TV-tittandet.

Bitvis riktigt riskfyllt väglag mellan Lesjöfors och Vansbro. När jag hade passerat Särna så var det nästan bara asfalt med lite remsor av packad snö. Men med tanke på ren och älg så höll jag igen lite. Och det var nog bra. Plötsligt skuttade en älg över vägen och jag bromsade i väntan på nästa... men dom hade redan passerat.
På en sträcka av femtio meter hade fyra eller fem älgar nyss skuttat över. Man ser de färska snöklickarna efter klövarna och är tacksam för att man inte kom tio eller femton sekunder tidigare...

Jag har letat efter en bakre stötfångare till Fårrden, och misslyckats länge. Men i Örebro fick jag veta att det finns fler årsmodeller som har samma stötfångare. Samma infästning, samma mått, men annorlunda design. Strunt samma tänkte jag och började söka på olika bilskrotar.

Efter en del letande hittade jag en som gällde årsmodeller 1985 - 1991. Min är årsmodell 1992 - 1994.

Och hoppsan! Det var en stötfångare årsmodell 1992. Dom hade lagt in den på fel årsmodell.
Jag ringde och bad om en bild.


Det visade sig vara rätt modell! Men inte bara det, det var rätt färg!

Snyggt jobbat i Borås. Hon sprang ut på fikarasten, hämtade en liten gaffeltruck och tog en bild med mobilkameran.
Inte undra på att den firman fått så mycket beröm för sin trevliga personal med bra kompetens och bra bemötande.

- Den skickas med bussgods till Idre Samecenter, säger tjejen i Borås.
- Perfekt säger jag, då kan jag hämta paketet efter en god lunch på samerestaurangen Njalla som ligger vägg i vägg med bussgodset.
- Fniss, hör jag från Borås.


Borås Bildemontering AB får högsta betyg av mig. Redan innan jag fått min första leverans. Utan att ha besökt stället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0