ACO på pallen och Helena har fortfarande chans...

Kul skidskytte alltså.

När jag letade efter lite färska bilder att låna så råkade jag hitta det här:

Stockholms stadion ska byggas om till en renodlad arena för fotboll tycker Centerpartiet i Stockholm.

Sorgligt tycker jag. Jag kan förstå att en jonglerande center inte har mycket att erbjuda på en löparbana. Dessutom springer man ju där i vänstervarv hela tiden...

Behåll Stadion i ursprungsskick och vårda anläggningen tycker jag.




Att bygga om den till en renodlad fotbollsarena för Djurgårdens IF känns helt fel!

Jag funderar på att starta en ny proteströrelse om dom lyckas få gehör.
Funderar redan på lämplig slogan:

"Krama ett målsnöre",  eller kanske "Krama en häck", det senare lockar nog  många fler att delta ...

Men Centerpartiet har kanske tagit fasta på att DIF ibland kallats för "Järnkaminerna".
Och det låter ju bakåtlyssnande klimatsmart, småskaligt, individuellt och miljövänligt oljeoberoende på många sätt och vis... :-)

Och ska man ta eller ge en tackling så måste man liksom göra det som ett eget företag.

Vilket inte är tillåtet på löparbanor.

Där lönar det sig mer att samarbeta och tänka långsiktigt och hållbart hela vägen.... i alla fall om det handlar om fler än ett varv på banan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0