Spännande blåsigt på golfbanan idag...

... och stundtals lite väl kyligt i nordanvinden

Erling och jag spelade bara 12 hål för att inte slita ut oss inför lördagens tävling  ;-)

På hål sju fick Erling ett ospelbart läge i greenbunkern, men försökte ändå. Resultatet blev i alla fall inte sämre än om han hade droppat sig fri i bunkern.


Min boll låg i det smala diket till vänster om bunkern och var ungefär lika ospelbart. Men jag gjorde som Erling. Jag försökte utan att droppa och fick upp bollen på gräs efter ett antal studsar mellan dikeskanterna.

Jag gillar att spela i stark vind av någon anledning. Jag tror att det beror på att jag tvingas fundera en stund extra innan jag siktar och skickar iväg bollen i rätt riktning med hänsyn till vinden... och 16 poäng efter nio hål är ju ett av de bättre resultaten för mig i år.

Ibland blåste det så att flaggstängerna på green nästan böjde sig och duken såg ut som en nervös plywoodskiva.
Erling chippar in på hål tio. Medvindsputtarna blev längre än de i motvind...

På hål tolv gjorde Erling ett snyggt Par trots lite problem på vägen fram. Jag hade 50 meter till flaggan efter två slag men lobbade uselt snett och hamnade i greenbunkern. Ett hyffsat bunkerslag men en usel putt resulterade i Bogey.

Efter golfen hälsade jag på hos Malin, Lotta och Sickan på Fjällposten, som numera huserar på gamla Bergskolan i Idre. Samma lokal som Nisses Sportbild håller till i. Lotta var ute på uppdrag, men Malin och Sickan var på plats.



Jättefin lokal med mycket ljus och högt till tak. Jag tror att det var en gymnastiksal när Bergskolan var skola.

Och här kommer ett litet reklamutrymme som är helt kostnadsfritt...





Klicka på bilderna för länkning...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0