Skapligt väder för golf idag...

Det slutade regna precis när vi gick ut 12:24. Och det stämde bra med timprognosen från YR.NO

Spelade Köpenhamnare med Ann, Jan och Jonas igen och var lite sugen på revansch från igår. Men det gick fort över...

Jag testade två olika Drivers under rundan och ingen av dom fungerade bättre än min gamla skamfilade. Det var först på hål arton som jag kom på felet. Jag var så koncentrerad på att ha en kort baksving att jag glömde "snärtvinkeln" i handlederna.

Bra med två dagar uselt golfspel före morgondagens tävling. Det brukar vara sämre att spela en drömrunda dagen före en tävling.

Några bilder från dagens runda

Ann har en väldigt hög precision på sina utslag. Jag har länge föreslagit att hon kan hoppa över utslaget och bara gå fram och droppa en boll för andraslaget mitt i fairway långt fram.

Jan släcker törsten i fjällbäcken på hål sex


Här är hela familjegänget samlat på min begäran. Ville ta en bild innan ett hotande ösregn skulle drabba oss.

Jan, Ann och Jonas inför utslag på hål tolv.
Och det här är samtidigt prispallen i vår Köpenhamnare. Ann segrade och Jan och Jonas delade andraplatsen.

Vi slapp ösregnet. Fick inte ens regn. På hål femton blev det tillfälligt sol och svettigt varmt.

Ann, Jan och Jonas spelade ytterligare nio hål, men jag åkte hem för att samla mig inför tävlingen imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0