Kluriga golford av PG Woodhouse...

Den som inte läst några av hans golfhistorier bör göra det.

Här är några blandade citat:

-  "Valet av putter är så oändligt mycket mer betydelsefullt än det viktiga valet av hustru"

-  "Trots att han aldrig hade spelat golf, hade hans liv inte varit helt förfelat"
-  "Jag har aldrig i mitt liv spelat golf", förklarade han. "jag vet inte ens hur man ska hålla i caddien"


... och den här som jag gillar speciellt...
-  "En tee-talare, green-gafflare, ban-babblare är den lägst stående livsformen som vetenskapen känner till"

De tre, fyra, fem första åren som jag spelade golf kommenterade jag gärna mina golfslag både före och efter slaget.
Mina medspelare var artiga och påpekade inte hur det påverkade mitt och deras spel negativt. Mest mitt eget spel. Och det var nog därför som dom inte sa något när det var tävling...

Numera försöker jag prata och surra om allt annat än golf under en runda på golfbanan. Och vara tyst i ungefär trettio sekunder före varje golfslag.

Och efter ett eget missat golfslag så försöker jag hålla inne besvikelsen såvida jag inte kan vråla "Fore" och därefter se missen som en glad lärdom.

Golf är ju svårt och man bör bli jätteglad varje gång man träffar marken i närheten av bollen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0