Huslyft, snöyra och Gutgolf

Jag missade att se när husdelarna lyftes på lastbilar och transporterades upp till Häggbergstomten, men fick se hur den sista tredjedelen lyftes på plats. Fantastiskt fin utsikt från tomten högt över Idresjön.


Här ska den sista tredjedelen placeras..

Men just nu står den på lastbilen och är vänd åt "fel" håll.

Trångt mellan en stor tall och verktygsförrådet.


Kjell dirigerar och nu har dom lyft och lirkat runt husdelen 90 grader och det fattas bara ytterligare 90 grader...


John är full av tillförsikt och väntar nu bara på att hjälpa till med finjustering när det har roterats färdigt.


Dags att sänka...

... och finjustera...



Fredde pustar ut efter ett antal skickliga och lyckade manövrer med mobilkranen


Och Bettan dyker upp en stund för att beskåda resultatet


Så här ser det ut när det är komplett. Nu återstår bara resten...

Nytt tak, tillbyggnader och ny färgsättning ska det bli

Efter det besöket i en kylig vind med regnskvättar åkte jag upp till Nipfjället.

En plusgrad och häftiga snöbyar. Nysnö  både på fjället och på fjällhedarna vid vägen.

Senare blev det nio hål Gutgolf som vanligt på torsdagskvällar, men vi hade skaplig tur med vädret. Det blev nästan lite sol ett tag och bara några lätta regnstänk på slutet.

Jesper A vann poängbogeyn på 20 poäng. Eagle på hål sju. Hann var också närmast hål på trean... full pott alltså.
Ander H kom tvåa och Per S trea.

Jag sprang ut i sista boll och var inte ett dugg fokuserad efter diverse trassel med samtal hit och dit för att ta reda på vilka som skulle dyka upp. Streckade de tre första hålen men fick lite svingtips av Micke så att jag så småningom kunde spela hyfsat. 12 poäng på sex hål är ju i alla fall i nivå med mitt hcp.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0