Härligt väder och härligt golfsällskap

Erling och jag skulle få äran att möta en rejäl utmaning. Två sköna damer som dock fick lite trassel före start...
På grund av det soliga och varma vädret behövdes både hatt och solglasögon.

Ankis solglasögon trasslade in sig i luggen, men Angela i nyinköpt hatt löste det efter diverse hjälp från andra golfare.


Jag hade bra koll på golfsvingen på hål ett, men efter ett uselt fyrputtande så fungerande inte mycket mer för mig under många hål. Sex i efter att ha legat på green på två är illa.

Vi spelade tre olika tävlingar. Individuell Poängbogey, Köpenhamnar och Bästboll match mellan damer och herrar.
På hål sex tankade Anki vatten



Ställningen efter sex hål var:

Köpenhamnare  Angela 25, Erling 21, Anki 16 och Ulf ynkliga 10.
I matchen mellan damer och herrar var det 2 upp för damerna.

Efter nio hål tog vi det lugnt och släppte fram en tvåboll.
Ställningen var då:

Köpenhamnare  Angela 33, Erling 30, Anki 29 och Ulf bara 16.
I matchen var damerna fortfarande 2 upp.

Men Ulf och Anki kom igen på sista nio...
Matchen vann damerna med 4 upp och 3 kvar att spela.

Köpenhamnaren var fortfarande spännande inför hål sjutton. Två damer hade ledningen med ointagliga poäng.
Angela 58 och Anki 56 medan Ulf hade 40 och Erling 38.

Hård strid om förstplatsen och sistaplatsen alltså.

Det slutade med att Angela vann på 65 poäng tätt följd av Anki på 63. Jag kom trea på 47 poäng och Erling fick bita i gräset med sina 41 poäng.

Men imorgon blir Erling i toppform och svår att slå tror jag... Alf dyker nog också upp i bollen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0