Golftävling imorgon...

Svenska Flaggans Slag... en tävling med pris till bästa blågula klädsel och kanske något jippo utöver en vanlig Greensome.

En bild från 2006 där vi skulle chippa i en papperskorg. Peter E chippar med kul hatt på huvudet...

Det året hade vi sol och värme, hoppas vi får lite värme även imorgon.

Jag träningsspelade tolv hål med morgondagens spelpartner Erling idag. Han spelade stundtals väldigt bra och jag stundtals mindre bra.

På söndag blir det spel med Ann, Jan och Erling och då ska jag passa på att visa några stenprover från bergtäkten som jag är så nyfiken på.

Här krossades det sten intensivt under några dagar i slutet av maj. Men nu är det tyst och tomt.


Men nu är det tennis på TV som gäller trots att det är bra golfväder för ytterligar några hål. Men det kanske är bra att vila sig i form till helgens tävlingar... för en tävling (eller flera) blir det troligen även på söndag. T ex Bästboll match, Köpenhamnare och individuell Poängbogey.. Jag plockar med två scorekort för att hålla ordning på ställningen.

Ingen bild från golfbanan idag, men en balkongbild kan jag bjuda på.

Växlande molnighet med övervägande sol och drygt 10 grader i skuggan...

Prognosen från yr.no ser skaplig ut inför helgen:


Och Söderling vann första set mot Gonzales på ett övertygande sätt. Andra set blev jämnare men han vann även det...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0