27 hål idag... trots regn på förmiddagen

Vi skulle ha gått ut halv tolv, men avvaktade tills regnet slutade straxt efter tolv.
Ann, Jan, Angela, Alf och jag gick en femboll eftersom det inte var kö på banan...


Vi hann fika, prata och mysa inne hos Bettan medan vi väntade på bättre väder.

Vi beslutade att vi skulle spela en Bästboll match mellan damer och herrar. Lite orättvist eftersom vi var tre herrar kan det tyckas, men jag kikade efteråt på vad resultatet hade blivit om Jan bara hade spelat med antingen mig eller Alf...

Alf fick ett konstigt läge bakom nätet vid tee på hål fyra. Hur det nu gick till. Men han löste det mycket bra.

På hål 10 släppte vi igenom en ensamspelare med fru

Det blev alltså lite folksamling där eftersom vi var fem och dom två


Jan spelade bäst av herrarna

Här ett skruvat utslag på hål tretton

Vädret blev bättre och när vi var på hål femton lyste solen fram ibland

Ann skickar iväg en klockren drive som vanligt


Angela svingar igenom suveränt bra men hade lite otur och fick vattenkänning...

Två av herrarna hade i panik över att teekulorna var placerade längst bak skickat två bollar var upp i skogen...
Jag visste vad som skulle ske om jag tog i, så jag gjorde för en gångs skull tvärtom. Tog en kortare baksving och vände försiktigt innan jag svingade lugnare än vanligt, och bollen smet förbi tallen på insidan och landade på den gröna delen av banan.

Vi letade boll och hittade en hel del andra bollar innan vi fann de rätta.

Angela hittade till och med en murkla.


På hål sexton fick jag ett tursamt men knepigt läge i viken på andra sidan "Havet".

Som tur var fanns det en tuva som jag kunde stå på för att slå bollen nästan baklänges. Jag fick nog iväg ungefär femtio meter åt rätt håll och det var jag nöjd med även om det efter bunker och dåligt puttande blev streck på hålet.

Herrarna vann matchen med 2/0 efter att vi hade 2 upp efter hål sexton och damerna vann hål sjutton.
Om Jan och Ulf hade varit ett lag utan Alf så var ställningen "All Square" efter hål sjutton och herrarna vunnit med 1/0
Om Jan och Alf så hade varit ett lag utan Ulf så hade damerna varit 1 upp efter hål sexton och avgjort matchen på hål sjutton. Damerna hade alltså vunnit med 2/1.
Om Alf och Ulf varit ett lag utan Jan så hade ställningen varit "All Square" efter hål sexton och damerna vunnit med 2/0
                  --------------------------------------------------------- 

Efter en kort paus spelade jag nio hål till med Erling, Jarle och Classe. Jag fick hoppa in i deras måndagstävling eftersom Stråken hade förhinder.

Jarle spelar stundtals imponerande golf med bara en arm. Han har två armar, men har nack- och ryggproblem och har kommit på att det underlättar att spela med enbart högern.

Som synes fick vi en strålande kväll med sol

Erling är laddad och ser fram sin andra seger i måndagstävlingen


Stilstudie på Jarles enhandsfattning på hål tre

På hål fem fick Erling bekymmer men ville inte så gärna droppa och plikta...

Efteråt insåg han att det omöjliga sällan är möjligt.

Vi släppte fram Agneta och Maj som kommit ifatt efter våra övningar på hålet


Efter förmiddagens ösregn så fanns det gott om tillfälligt vatten på sina ställen.

Här en liten sjö framför green på hål sex.

Vår måndagsmatch blev en spännande kamp mellan Erling och mig. Jag ledde med två poäng när vi klev upp på nians tee. Trots att det var jag som förde protokollet så trodde jag att jag ledde med tre poäng i det läget.

Både Erling och jag fick hyggliga utslag, men Erling hade green inom räckhåll och jag nådde bara fram till ruffen före greenbunkern där jag också placerade andraslaget. Erling fick en kalasträff men liiite för långt till höger. Men efter en studs i skogen, ner på vägen så rullade bollen in och förbi flaggan några meter. Birdieputt för Erling alltså... om än inte så enkel.

Jag hade en kort lobb för att skaffa mig Parputt. Min korta lobb blev en halvmeter för kort och jag fick slå fjärde från bunkern. Jag fick upp bollen för en enkel Bogeyputt och Erling missade Birdien och gjorde Par.

Jag trodde att en Dubbel skulle räcka för seger och la Bogeyputten lite kort. Dubbelbogey blev det, men vid kontrollräkning visade det sig alltså att Erling och jag delade segern!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0