27 hål golf idag utan regn...

På väg till golfbanan passerade jag Kulturhuset samtidigt som skoleleverna  lämnade kyrkan i samband med skolavslutningen

Idres sockenfana tillsammans med den svenska

Snyggt uppklädda och glada ungdomar i ett långt tåg...

På golfbanan spelade jag först nio hål med Erling och fortsatte sedan med Jan, Ann och Angela.

Erling hamnade i bäcken på sjuan men bjöd inte på något vattenslag eftersom det var högvatten..


I pausen när jag väntade in trebollen träffade jag Kent och fick en liten trevlig pratstund
Kent gav Angela en kram

Kent är pappa till Fredrik och farfar till Adam och Julia.

Adam fick också en kul kram av Angela


Dansbandsgolfare var också på plats. Flamingokvintetten ska spela på Storsäterns dansbana och passade på att golfa.


Tog ett par bilder på Angelas och Anns utslag på hål tretton eftersom jag hade kameran uppe.

Angela hade tagit med sig sin Driver, och den började fungera mycket bra under de sista nio hålen

Just det här slaget tippade oturligt ner i fairwaybunkern. Synd på ett bra slag.

Ann slår alltid sina drivar rakt och oftast långt.


Efter en matpaus med Bettans goda ädelostpaj gick Jan, Ann och jag nio hål till och spelade Köpenhamnare.
Efter fyra spelade hål var ställningen helt jämn. Men Jan gjorde Par på femman och därefter var han i ohotad ledning ända in i mål.


Ann stärker sig med kallt och gott vatten från fjällbäcken på hål sex.

Kolla Anns spänstiga ben efter vattenintaget och att Jan inte ens behöver titta efter sitt lyckade andraslag på hål sex


Jan vann, men jag kom tvåa. Inte illa att komma tvåa i det sällskapet.

Jag fick en rejäl tankeställare när det gäller min golf när jag lånade en Demoklubba. En Driver med 13 graders loft och ett lite mjukare skaft. Den gick kanonbra på rangen eftersom jag som vanligt svingade lugnare och slog igenom slaget bättre när jag fick låna en blankpolerad och ny klubba.

Eftersom jag också fick låna den under 18 hål på banan så började jag försöka ta i lite mer för varje hål, och då fungerade klubban lika dåligt som min gamla luggslitna Driver.

Det är alltså min golfsving som det är fel på, och en ny klubba rättar till svingen på ett suveränt bra sätt. Tyvärr bara tillfälligt.

Därför ska jag testa en ny metod ...  jag ska lacka om och polera upp min gamla Driver lite då och då... någon gång... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0