21 hål idag i sol och värme

Spelade Köpenhamnare med Alf och Erling.

Alf i toppform, jag halvbra och Erling letade efter en kommande formtopp...

Det börjar bli lite trångt på banan igen nu när det är Konfirmander som golfar i några veckor samtidigt som gästspelare börjar dyka upp.

På hål femton fick vi ta en liten paus och jag passade på att ta ett par bilder

Alf har 27 poäng efter fjorton hål och vi ser fram mot en sänkning av hcp...

Erling har hittat lite golfspel efter en tunga start på de första nio hålen


Alf gjorde 35 poäng på arton hål och vann både Poängbogeyn och Köpenhamnaren.
Jag kom tvåa och Erling trea...

Efter en paus där vi provsvingade ett finurligt träningsredskap gick Erling och jag tre hål till och då gick det bättre.

Helge fick prova klubban och gjorde några snygga svingar med den...

Redskapet är tungt och vinklat lite lurigt. Man kan inte göra annat än en perfekt golfsving med den klubban

Med den klubban kan man inte tvärvända i baksvingen och är tvungen att svinga igenom ordentligt.
I slutpositionen har man klubban bakom nacken vare sig man vill eller inte.

Undrar om man får ha en sån klubba i bagen för att provsvinga med någon gång per hål...

Imorgon blir det ett kul återseende när Anki kommer upp från V-ås.
Vi blir tre eller fyra i bollen. Jag, Anki, Erling och kanske Angela.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0