Stundtals het golf idag...

... bara en kort regnskur på hål två...

Den vanliga trion Erling, Ulf och Jan-Erik J fick sällskap av en trevlig yngling vid namn John

John kom springande upp på tee i sista minuten och spelade lite stressat i några hål, men därefter gjorde han par på fem av de nio första hålen.

Erling chockstartade med par på hål ett och Jan-Erik gjorde par på hål två. För övrigt spelade vi ganska illa trots bra väder.
På hål åtta hade alla bra inspel och det blev fotografering

Erling, Jan-Erik och John poserar... Erlings boll låg precis utanför foregreen

Här närmare bestämt...

Det blev två par och en bogey på hålet. Jan-Eriks inspel låg närmast flaggan, men han hade haft problem med ett knepigt skogsläge innan men räddade en poäng på hålet.

Jan-Erik, Erling och jag spelade Köpenhamnar och poängbogey. John var för duktig, så han fick inte vara med i vår Köpenhamnare.. ;-)

Efter nio hål låg jag etta i Köpenhamnaren och etta i vår poängbogey, men bara tvåa i bollen eftersom John gjorde 19 poäng första nio.

Erling startade sista nio med två snygga par. Efter femton hål låg Jan-Erik och jag lika i Köpenhamnaren och Erling var tre poäng efter.

När vi spelat hål sjutton ledde jag Köpenhamnaren tre poäng före Jan-Erik och Erling som delade andraplatsen.
Erling vann hål arton och fick alltså fyra Köpenhamnspoäng. Jag streckade hålet, men eftersom Jan-Erik var hygglig nog att göra detsamma så fick vi dela på de två återstående poängen.

Vilket innebar att Erling och jag delade segern...
I vår poängbogey blev det också delad seger mellan Erling och mig, men i bollen var det John som hade flest poäng efter arton hål.

Väderutsikterna för morgondagen lockar inte till golfspel, däremot ser onsdag ut som en bra dag enligt YR.NO


Det blir alltså en hemmadag med städning imorgon istället för den 57:de rundan i år...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0