Spännande golf i bra väder idag...

Jan-Erik, Erling och jag spelade vår vanliga "två i ett tävling", Köpenhamnare och Poänbogey.

Jag fick en alldeles för enkel start med två par i rad. Hade Birdieputt på båda hålen. Händer inte mig så ofta.
Vi hade bra väder med mest sol och inte en regndroppe.


Och greenerna hade fått sig en rejäl bearbetning efter alla konstens regler.

Hela personalen och större delen av maskinparken var på plats och avslutade på hål arton när vi gick upp på första tee.


Flaggan placeras

Och jag tyckte att resultatet blev bra. Snabbt och rättvist på nästan alla greener. Det är bara ett par greener som har lite små ojämnheter därför att gräset inte har vuxit klart över allt.

Och vi spelade kul golf. Erling är nöjd med utslaget på hål sex och tackar peggen för det.

Jan-Erik laddar i bakgrunden

På hål åtta fick Erling ett inspel som blev hängande i ruffen ovanför högra greenbunkern


Men han lirkade upp den på green med en liten chip


Efter nio hål kände jag mig ganska stöddig med nitton poäng och klar ledning. Och givetvis ledning även i Köpenhamnaren.

Så när jag låg mitt i fairwway på hål tio och mina kamraters utrustning var det enda som gjorde mig sällskap på det gröna så tog jag en bild. ;-)

Ni som spelat banan vet var kompisarna befinner sig...

Men den attityden från min sida straffade sig så småningom. Efter inspel i bunkern och bogey för två poäng på hålet så blev det tre streckade hål i rad...

Erling vann Köpenhamnaren med mig som tvåa.
Poängbogeyn vann Erling med Jan-Erik som tvåa.

Före golfen tog jag en tur upp på Häggberget för att fotografera fortskridandet med John och Elisabeths hus.

Alla takstolarna på plats nu.

Men personalen satt inomhus och hade just tagit kafferast

Nåja, inne eller ute kan väl diskuteras, men dom satt under tak... ;-)
Idag var det ju risk för regn enligt prognosen och det tornade upp sig en del regnmoln i olika väderstreck, men imorgon lär det ska bli sol och uppehåll hela dagen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0