Regngrått idag också

Jag hade inte tänkt spela golf och tog en tur för att fotografera Städjan med molnmössa och se hur projektet med "snövatten" från Burusjön till Idre Fjäll framskrider. 


Det ljusnar bakom Städjan och kanske är det inget regn i Fjätervålen.

Snövattenröret mellan Burusjön och Idre Fjäll är komplett och nedgrävt så när som på en bit under vägen.


När jag kom hem så ringde Jan-Erik från Fjätervålen och var golfsugen. Det regnade alltså inte där.
Och golf blev det.

Länge var det en spännande match mellan oss två. Jag ledde i halvtid med mina 19 poäng och ett streckat hål.
Jan-Erik hade då 18 poäng. Efter tolv hål var jag på mitt hcp och Jan-Erik ett bättre än sitt.

På hål fjorton fick vi sällskap av halva fyrbollen bakom oss. Damerna klev av efter tolv hål. Troligen på grund av ett envist återkommande men måttligt regnande.

Per och Hampus heter gutarna som anslöt. Här under en fotopaus på hål sexton.

Hampus spelade banan för första gången och var imponerad över hur naturinbäddad den är.

När det gäller golfen i övrigt så är jag nöjd, även om Jan-Erik vann välförtjänt.
Jan-Erik grejade poäng på alla hål och slutade på 35 poäng. Jag streckade fyra hål och slutade på 29 poäng.
Men med mitt sätt att försöka tänka positivt så lägger jag till 2 poäng för varje streckat hål... hm, 37 blir det då... ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0