Golf utan regn idag...

Mycket bokat så Jan-Erik och jag kunde inte komma ut förrän tjugo över två...

Hela förmiddagen var det strålande sol. Jag tog en tur till Klingforsen före golfen.

Nästan så att man blir sugen på ett bad...

Dagens Banvärdar var Gunnar och "Nappe" (Bengt alltså..)

Nappe var påpassligt placerad som Forecaddy när vi slog ut på hål fem och kunde vinka klartecken till fyra småsneda utslag.

Jan-Erik och jag fick sällskap av Arne och Mattias.
Mattias som står på bänken utan skor tyckte att knotten var besvärliga och bytte till heltäckande byxor...

Mattias spelade banan för första gången. Arne spelade jag med när jag var nyinflyttad till Idre.

Jan-Erik hade återigen en bra dag och gav mig en tuff match. Men den här gången var det jag som undvek att strecka hål. Jan-Erik gjorde 35 poäng trots två streckade hål. Jag landade på 33 poäng utan streck.

Vi hade alla otur med hålkanterna. Kanske beroende på att vi gick så sent och hade haft fyrbollar före oss hela tiden från klockan åtta. Många golfare, som dessutom sätter fötterna nära hål när dom ska plocka upp bollen, gör att det blir en osynlig men märkbar kulle just där hålet sitter. Som en väldigt utplattad "vulkankägla".

Trevligt sällskap och hyfsad golf utan regn. Vad mer kan man begära.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0