Golf utan kamera idag...

... glömde batterierna i laddaren...

Spelade med Jan-Erik J, Alf och Erling och slapp regn.
Jan-Erik och jag spelade Bästboll match mot Alf och Erling och vi vann med 5/4...
Jag gjorde 34 poäng trots fyra streckade hål... hur lätt det kan vara med golf ibland...

Men när Idre Yran började så var kameran laddad.

Fotograferade lite mingel i samband med företagarmiddagen före själva allt..

Som "lokalreporter" fick jag slinka in för att ta några bilder...

Många var där, för att inte säga alla..

Maggan med son och sonhustru. Peter har paraply, men det lär inte behövas hoppas vi.


Sporthotellet var också där...


... och Ingrid och Håkan... och Roger

Men det fanns också kul saker för barnen


Och kul saker för golfande barn och vuxna.

Jack heter killen som lyssnar på golfbollen. Första sonen till Pierre och Irene. En till är på väg där...

Det var vid Kvalptjärn nedanför Njalla som Trond hade sin traditionella "pricka flotten"-tävling med fina priser.


I väntan på att Erling skulle ansluta så träffade jag Jan-Erik K med särbo utanför lappkåtan vid Njalla och lockade ned honom till Tronds utmaning.

En rejäl lappkåta som bjuder på läckerheter imorgon.

Så småningom dök Erling upp

Nära flotten ibland.

Jag prickade flotten två gånger, men studsade av och slog därefter en boll utom tävlan för det rabatterade priset fyra och femtio..

... och den bollen nöp sig fast på flotten. Visserligen i en hörnet, men ändå. Kul!

Jag hann också med att fotografera lite marknadsstånd och Larz Kristerz turnebuss.






Nu ska jag gå ner och se om jag kan ta en bild på Larz-Kristerz i full fart.
Jag fick nämligen en överbliven biljett av en snäll Stråken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0