Fortsatt Yra i Idre...

... men den här gången med lite envist regn då och då på eftermiddagen och kvällen.

Jag hade två mål för kvällen.
Ett:    Besöka Tronds lobbflotte i Kvalptjärn nedanför Njalla.
Två:  Besöka Njalla.



Trots envist småregn hade Trond en liten kö ibland
 
Stråken och Iderfjällens Buss & Taxi avvaktar men kommer senare att framträda.
Stråkens Nicklas har känsla för golf och vann lätt familjefighten...


Joakim stod för dagens prestation. Han lyckades toppa bollen så mitt i prick att den studsade under och igenom Tronds flotte utan att träffa virket. Gör om det den som kan...


Fredrik kom med hela familjen och lite till.

Äntligen får man se hur det går till. ;-)

Snygg och kompakt sving.


Och bollen rakt över flaggan men två meter för lång.
Svårt att få backspinn när det är vatten tätt bakom flaggan...


Julia träffade flotten och spöade alltså pappa Fredrik.

Dagens suverän när det gällde greenträffar idag var nog Dan


Efter golfandet åt jag en jätteläcker souvaswok med sallad i pitabröd i kåtan utanför Njalla.

Och jag kikade upp mot entren till själva Njalla.

Ett välkomnande leende gjorde att jag klev in och fick lyssna på en kul trubadur och träffa en för mig tidigare okänd sponsor till Idre Yran.


Putte heter annat i prästbetyget och har ett entreprenadföretag (Ekesiöö Entrepenad) med bas i norduppland. Men han hittade sin kärlek Idre för många år sedan.  Både kärlek till naturen och kvinnan som jag förstod det.

En kul Skalman knöt kontakten. Inte med frun och naturen, men med mig just för tillfället.

Skalman med kompisar drack så konstigt färgglada drinkar att Njalla fick skriva om drinklistan efter ett tag...

Trubadur med allsång efter det




En kul kväll helt enkelt.

Och Benny överlevde helikopterkraschen som ni kanske läst om.

Benny med fru. Benny har nog vissa nackproblem efter kraschen.

Men just nu är nog Benny mest glad över att ha överlevt och struntar i lite ont i nacken.
Gör inte det Benny.

Jag vek en Volvo runt en björk för många år sedan.
Jag överlevde och hade ont överallt. Men jag var så lycklig av att ha överlevt att jag inte brydde mig om att besöka läkare. Jag kunde ju både gå, vifta på armarna och skratta som förr. 

När jag efter flera års nackproblem, som smög sig på, kontaktade en läkare, och när jag berättade om bilkraschen så sa han bara:
"Är du medveten om att du börjar bli gammal. Då blir man stel i rygg och nacke".
 
Men nu är mina problem med rygg och nacke nästan borta. Trots att jag är äldre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0