Citroen Golf Tour i Idre 2009


Ett gäng läckra Citroenbilar uppradade.

En känd Gunnar tittade förbi


Jag spelade i lag med Erling och vi gick i samma boll som Angela och Agneta.
Suddig bild på mina spelkamrater..

Erling och jag spelade halvdåligt. D v s Erling spelade bra och jag dåligt...
Vi spelar ofta väldigt lika och har ofta problem på samma hål.
Här är ett exempel på hur lika vi spelar

Våra utslag på hål sju skillde bara sju centimeter i längd.

Angela och Agneta avslutade första nio hålen 3 poäng bättre än oss, men vi avslutade 3 poäng bättre än dom på sista nio och vi hamnade alltså på samma resultat till slut.

Det mest anmärkningsvärda som hände under rundan, men som inte gav något extra pris, var att Trond som gick ut tidigt gjorde "Hole in One" på hål tre. Han borde väl ha fått en Citroen ...  :-)

Samling för prisutdelning


Mari vann damernas "Long Drive" på sjuan


Martin vann herrarnas...


Hela tävlingen vanns av Maria och Torbjörn på 48 poäng!

Dom får alltså åka till Ullna och spela final tillsammans med Fredrik.  Dom smet från segertalet...
Maria vann också "Närmast hål" på hål fjorton.

På andra plats kom Jesper och Cristoffer


Tredje platsen tog Anna-Lena och Åke från Mora

Det var i Mora som jag började golfa för cirka 20 år sedan...

Erling och jag hamnade på 25:te plats av 35 deltagande lag.
Erling stod för poängen på 10 hål och jag bidrog med poäng på 7 hål, men av de 7 så hade Erling lika poäng på 2.
Vi streckade alltså 1 hål och det var mitt usla spel som gjorde att vi inte placerade oss lite bättre. Men vi hade kul i värmen.

Imorgon spelar vi en ny runda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0