27 hål golf idag

Spelade första artonhålsrundan med Anki, Gunnar och Håkan. Här blev det en gruppbild på tee vid hål fem.

Gluggen mellan Håkan och Anki skulle ha innehållit Gunnar, men han tog kameran för att jag skulle få bli med på bild...
Som ni ser hade vi fint väder.

På hål sju blev Gunnar törstig i värmen...

... eller också letar han efter sin golfboll... Håkan har sitt på det torra lite längre fram och behöver inte leta.

Efter en paus med fika, trevlig samvaro och uppiggande samtal så gick Anki, Gunnar och jag nio hål till från röd tee.
Den rundan blev en prestigelös träningsrunda där vi tog en Mulligan vid behov, även på fairway och till och med på någon green.

Gunnar skämtade efteråt om att vi troligen hade fler Mulligans än ordinarie golfslag. Hur som helst så var det en härligt avslappnad niohålare i skön kvällsol.

Nästa vecka hoppas jag få visa mina vänner från Västerås att jag kan spela golf. Banvärdsjobb måndag och tisdag, men efter det kommer jag att vara både inspirerad och fokuserad.

Och Bettan bjöd på några överblivna varma korvar inför stängningsdags.
Jättetack Bettan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0