Tog en tur till Fjätervålen och Idre Fjäll

Jag hade tänkt åka skidor, men det var mulet och lite dåliga kontraster i snön, så jag avstod.
Det är inte lika kul att åka när man inte ser snön tydligt. Annars var ju underlaget helt underbart efter de senaste dagarnas nysnö.

Jag åt en lunch och tog sedan en fika i den fantastiska soffhörnan som man byggde till i somras.

Undrar var det jättelika älghornet kommer från... kan det vara en Alaskaälg... eller är det en rekonstruktion av någon forntida jätteälg?

På hemvägen började solen titta fram, så jag svängde in till Idre Fjäll.


Mycket folk nu och solen lyste ibland i Västbacken.


Barnskidskolan hade en liten tävling. Här är det peptalk före start..


Aske var "förspringare"  innan start.


Och alla barn fick en björn- nej renkram efter målgång.


Stor publik var det också... även om en del var små där också.


Men det blev ingen skidåkning för mig idag heller. Man börjar nästan bli lite väl kräsen nu när man kan välja när man ska åka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0