Kul med olästa böcker i hyllan...

Hittade Ragtime av  E. L. Doctorow igår.

En fascinerande bok om USA som det en gång var när det var på väg att bli, och innan det blev som det är.

Bilden visar första utgåvan på orginalspråket, men jag har en svensk översättning.

Efter att Sverige lätt vunnit handbollsmatchen mot Kuwait och knappt mot Ryssland i bandy, så återstår fortsatt bokläsning i ryggläge. Ska bara tugga i mig kvällsmackorna och surfa runt lite för att se vad Anna och Per haft för sig.

Angela, dina frukostbröd fungerar även jättebra som kvällsmackor! Tack!!

Och Obama hoppar direkt på det första problemet som USA har skuld till sedan åratal...
På sin första dag som president. Den mannen kommer att försöka göra ett bra jobb, det är helt klart.


Hoppas att han får leva och verka i många år.
Men som jag sagt tidigare, det beror mycket på vilka rådgivare han lyckas omge sig med.

Om det här bara är ett PR-jippo så kan han sova lugnt, men om det är allvarligt menat så är han en mycket modig man som utsätter sig för stora risker internt i USA.

Jag hoppas att han lyckas och kan sova tryggt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0