Kors vad klockan tickar iväg...

Jag har mailat lite fram och tillbaka med min son i Kairo, läst och kommenterat lite på en annan blogg om klimatet, kikat på min dotters senaste kul bilder på Linus och Alva, pratat med min mamma.

Och allt det samtidigt som jag sett en film på TV-2.  En tacksam film om en spindelhjälte där man kunde hänga med (skratt) i storyn bara genom att ha ljudet på och kasta (fniss) ett öga på TV:n då och då.

Tidigare idag har jag skickat mail till Oxelösunds kommun och till Försäkringskassan om ändringen i min mammas bostadstillägg. Och en påminnelse till Ford i Mora. Men den har jag nog redan berättat om.

Vem påstod att det bara är kvinnor som kan göra en sak i taget? :-)
OK, jag ger mig. Jag gjorde en sak i taget.... förutom tiden vid en meningslös TV.

Men senare idag (tänkte först skriva imorgon) blir det allvar och mer konkret. Då handlar det om norra Dalarnas framtid.
Så påstår i alla fall några. Spännande!


Information om Himmelfjäll. Hoppas att hon från Särna (nyss glömt namnet) deltar i publiken och bidrar med idéer.
Ernst, Mats och Spagolfgänget kommer naturligtvis kanske och troligen att närvara.

Jag är inbyggt nyfiken och dyker nog upp. Om inte tvättstugan plötsligt blir ledig. Det börjar bli dags...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0