Idag lyste Erling som en sol...

Jag har bearbetat Erling i vinter för att få honom att prova Carvingskidor.

Erling har ju åkt mycket utför förr, Jämte som han är från början, och dessutom har han jobbat på Idre Fjäll sedan starten.

Idag var det dags. Jan ställde upp med utrustning och PeGe med Vipkort i liften. Vår herre bjöd på höga dimmoln och bitvis lite besvärligt "flatljus" på de högre höjderna i backarna.

Efter fyra åk i minsta barnbacken var Erlig sugen på större utmaningar. Efter ett par åk i den andra barnbacken var han entusiastisk och redo för toppen.

Erling gjorde snabba framsteg och upptäckte att underlaget tillät även gamla hederliga bromskortsvängar där det blev branta partier. Så nu är det inte bara golf som gäller. Han blev heltänd!

Här sitter han i "godisbutiken" och ler efter utfört värv.

Han fick låna ett par tuffa och sprillans nya testskidor med tuff svängradie, men det gav inte Erling några problem.
Även om han inte utnyttjade den snäva svängradien så ofta, men sikten var inte idealisk, och det var ju premiär!

Vi hann med en dagens lunch på Värdshuset också, en jätteläcker och hemlagad Biff à la Lindström.
En eloge till kocken! Fem stjärnor bättre än den Gulaschsoppa jag åt där dagen innan. Den var tunn.


Nu ska jag åka söderöver för att hälsa på barn, barnbarn, mamma och syster under några dagar.
Nämner det så att ingen tror att jag åkt vilse i dimman på något fjäll eller blivit plötsligt och svårt sjuk.. :-)
Eftersom det blir paus i bloggandet - tror jag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0