Glömde att berätta om en god lunch på Njalla

Och före det en stompmacka, kaffe och pratstund med Alfons och Håkan.

Håkan har blivit utslängd från sin ateljé vid Lodjuret på ett för mig konstigt sätt. Det handlar tydligen om olika hyresavtal och krångel. Tråkigt.

Konstigt att den typen av problem inte kan lösas genom ett par samtal och ett papper. Nu verkar det mest handla om ett papper och noll samtal efter det. Fel ordning på något sätt tycker jag.

Jag träffade lite senare Arne som hade släppt av Angela vid ICA och jag frågade om dom tänkte äta lunch på Njalla. Men icke, dom hade nyss ätit hemma och åt på Njalla någon dag tidigare. 

Lunchen på Njalla var som vanligt läcker. Och jag var inte ensam även om jag satt vid eget bord och frossade i långsam takt.
Många lassar tallriken full med allt från början har jag sett. Jag själv börjar med en nästan halv tallrik från salladsbuffén. Efter det tar jag en liten tallrik av den ena varmrätten och efter det en ny av den andra varmrätten. Och som slutkläm tar jag mer av den varmrätt som jag tyckte bäst om.

Man äter olika. Men jag som är en snål njutningsmänniska med gott om tid får nog mest för pengarna. Funderar ibland på om jag ska be att få betala mer för mina lyxiga luncher.

Men jag hoppas att Njalla kan fortsätta med suverän kvalitet och rätt pris.

Så här gott har jag inte ätit sedan jag bodde i Paris och ibland  valde mellan de olika stjärnrestaurangerna.

Men livet består inte bara av luncher.

Arne målar nytt nu. Jag har sett en hel del men inte fotograferat.

Mycket annorlunda. Jag hoppas att han tillåter lite fotografering snart.
Imorgon till exempel. Jag lovar att visa någon bild här. Även om han protesterar så kan jag nog smygfotografera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0