Burr vilket trist väderomslag...

Trist blåsigt och några plusgrader idag.

Efter en söndag i TV-soffan med skidor både på längden och tvären så hade det varit kul med lite egna skidbravader idag. Men det ser inte ett dugg inspirerande ut nu.

Träden gungar och vattnet rinner på uppfarten



Jag fick nyss ett samtal från Ford i Mora som skulle föklara sina försök att hitta det luriga problemet med bilen.
Dom är duktiga på att förklara hur dom alltid löser de problem som dom hittar och givetvis lämnar garanti på de delar som byts. Men dom kunde inte övertyga mig om att de tidigare åtgärderna var nödvändiga.

Eftersom samma problem uppstått trots att dom två gånger åtgärdat det, så kunde dom nu åta sig att göra en total felsökning...  och det skulle kosta mig bara 850 kr. När jag tvivlade på att dom skulle kunna hitta ett problem som bara uppstår sporadiskt, så erkände mannen att det kunde bli svårt.... och ta tid, trots att det varit så enkelt två gånger tidigare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0