Bra dag i dag. Här borta är det OK...

Fick mail från min son i natt.  När han kom hem från en reprortagetur till Sinai. Till gränsen mellan Egypten och Gaza alltså.

Den som vill försöka förstå mer
kan klicka vidare på länkarna och börja här.

Men här är det inga bomber som detonerar på andra sidan ICA,  eller kulsprutor som knattrar vid grillen. Vatten har vi också, och el och sjukkvård. Kulturhuset är obombat än så länge.
Och om vi trillar och stukar foten så finns det snabb hjälp att få...

Jag sov länge och tryggt efter mailet från min son, och  jag tog en eftermiddagstur upp på fjället.
En tur för att njuta av miljön, vyerna och glada turister.

Torget vid Idre Fjäll i låg eftermiddagssol.
Åkte vidare upp till Nipfjället.

Städjan en sen eftermiddag i mitten av januari 2009.


Nordbackarna på Idre Fjäll är härliga. Chocken ligger till vänster i bild och är gömd bakom granarna.
Brant som attan. Tänker inte upprepa mina berättelser om bravaderna i den backen nu.
Men nya bravader lockar... pyttelite...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0