Minus 32 på morgonen i Idre by

Särna hade minus 34...

... men på fjället hos skidturisterna var det bara minus 12 under dagen. Troligen bara minus 5 i solen ...

Jag ringde Erling och ville ha revanch i golfsimulatorn.


Som ni ser så har vi gott om snö. Visserligen har Erling handskottat lite för att kunna ta sig in och ut, men han är garanterat längre än en och sjuttitre. Mycket snö alltså.

Innan vi steg in i Sporthallen och slingrade oss upp i spiraltrappan till Tennis, Badminton, Handboll och Golfsimulator så kunde jag inte undvika att försöka fotografera den imponerande Rendalssölen i Norge.

Sju mil bort och drygt 1 700 meter höga i väglöst land.

Golfsimulatorn var upptagen när vi kom, men efter lite straffskytte i Innebandy och Handboll trodde jag att Erling skulle vara helt knäckt inför min stundande revansch i Golf.

Det började bra och var länge ovisst vem som skulle vinna matchen på Covered Bridge Golf Club.

Han vann igen! Men den här gången var det knappt. Två slag bara. Det tar jag igen lätt...

Jag testade att ta en bild utan blixt efter att vi avslutat med att se vem som kunde kasta en boll med högst fart.
Erling vann den också, men han är ju nästan nio månader äldre, så det är ju inte så konstigt.

Efter simulatorn var jag väldigt sugen på skidåkning i solen, men Erling längtade mer efter golf.

Knepig typ med en golfbag på ryggen trots att det är över metern med snö...  :-)

Men jag ska spöa honom i vår. Eller före helgen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0