Kallt idag. Minus 30 på förmiddagen...

... och nu minus 25. Burr!!!

Men vackert och massor av snö. ICA är nästan gömt bakom de uppskottade snöhögarna från parkeringen.


Samma gäller "Syrran & jag" - butiken...

Den lilla stugan i bakgrunden syns inte längre.

Och Erling ser bara taken på grannhusen på andra sidan gatan.

Men visst är hans sockertoppsgranar snygga?

Och han får motion när han ska hålla gångvägen snöfri för att ta sig in och ut.


Det blev ingen skidåkning idag eftersom jag tyckte att det var lite för kallt i min smak.
Visserligen bara runt 10 minus på fjället, men fartvinden kyler också...

Så jag tog en biltur upp till Idre Fjäll och tittade in i Sporthallen.
Här en bild över utomhuspoolen vid entrén. Rendalssölen i Norge syns i fjärran.


I Sporthallen var jag nyfiken på om det möjligen kunde finnas två entusiastiska norskor vid Golfsimulatorn.
Och det gjorde det.

Lisbeth och Göril spelade Covered Bridge Golf Course.

Svårt att ta bilder med filmduken som reflekterar blixten.

När Lisbeth och Göril var klara spelade Erling och jag ett varv på banan. Erling vann stort, mycket stort.
Det tog mig 15 hål innan jag kom på att jag skulle ta en kortare baksving...

Senare tog jag en promenad till Njalla som nu har öppet även kvällstid från tisdag till lördag.
Jag åt en suveränt läcker fläskfilé till rimligt pris och det var kul att se en hel del turister från Holland, Danmark och Tyskland (tror jag) som droppade in både för att övernatta och för att äta.

Många bybor som åt också, bland annat nyblivne "Shelldirektören" Emil, som kastade i sig en Viltburgare innan han drog vidare till macken för att fortsätta sitt 7 - 21 jobb...

Tidigare på dagen hann jag också med en fika hos Arne som nu hade hängt fjorton nya målningar inne i sin lilla ateljé. Kul att se att det fungerade att hänga dom så tätt. Riktigt effektfullt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilka fantastiska bilder! Tack, Uffe. Alltid lika kul att läsa din blogg.

Här härjar influensan och Gunnar ligger däckad.

Annars allt bra. Liten Carl Elias anländt i december. Så roligt. Frisk och jättefin, förståss.

Golfresa till Tunisien slutet mars. Sedan ska vi slå dig på banan.

Kram Anki

2009-02-11 @ 19:54:32
Postat av: Ulf

Kul Anki!

Första barnbarnet förstår jag. Dotterns gissar jag.

Åk ni till Tunisien. Jag är inte ens pyttelite avundsjuk ... snyft.



Men i sommar spöar jag er i golf lätt som en plätt :-)



Ska bli kul att ses.

2009-02-11 @ 21:26:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0