Hemma i kylan och snön igen. Burr...

Men det är vackert här uppe.

Även om det är långt till "fyndshopping". Jag fyndade ett par Thermobyxor och en ny mössa på MEGA i Örebro.

Men den största behållningen var givetvis att få träffa Anna och Johan och barnbarnen.

Anna spelade "Guitar Hero" med Johan. Jag provade också. Jättekul TV-spel faktiskt.


Katten Grönstedt ligger och kollar...

Och Alva och Linus hade vuxit sedan sist (förra sommaren)


Linus plockar på sig handskar för att ge sig ut i snön och åka på födelsedagskalas. ("Vuxenkalas"  sa Linus eftersom det var Johans bror som fyllde år)


Stor kille är inte så stor trots allt. Det är lätt att inbilla sig att en knatte på fem år (snart sex) är vuxen när man kan prata med honom om allt möjligt, och få svar eller motfrågor som gör att man häpnar.
Och då lär man sig mycket. Man måste fundera ett varv till över vad vi pratar om.


Alva frågar inte så mycket nu. Men hon gillar att berätta!
Hon pratar och berättar oavbrutet på ett väldigt charmigt sätt. Och ler och fixar och donar utan att pocka på uppmärksamhet.

Snart måste jag hälsa på igen.

Det här var några bilder från lördagen i Strängnäs.

På söndagen var jag på "Tennislekis" med Linus. Anna skjutsade och jag följde med och tog några halvdåliga bilder. Kanske återkommer om det.

Eftersom det verkade vara en suveränt bra sak för de små.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0