Ford, kärnkraft, klimat och världshälsa...

Forden har jag gott hopp om. Ford i Mora kommer nog att lösa problemet på ett smart sätt och få beröm istället för en anmälan till Allmänna Reklamationsnämnden.

Kärnkraften
som varit så äckligt farlig kanske kan få en ny utveckling med ny teknik. Torium lär vara en nyckel till en ny teknik som underlättar problemet med avfall, och som gör att vi slipper gräva ner tonvis med koppar tillsammans med utbränt kärnbränsle... låter det för bra för att vara sant? Jag är nyfiken och försöker förstå.

Klimatet är svårt att få grepp om. Men jag följer debatten. Och den är rolig. Rubrikerna i dagspressen är mest oroande, men det beror nog på rubriksättarna.

En stor underhållning, om ett större område för engagemang, bjöd Hans Rosling på för ett par år sedan.

Visserligen på engelska, men lätt att förstå ändå. Och som jag sa, stor underhållning.
Länk här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0