Antikrundan är ett kul program

Nästan lika kul som "På spåret".

Men Antikrundan är lite slarviga med att följa upp och svara på mail som dom lovat. Det kan jag delvis förstå eftersom det är ett TV-program, och ingen allmän frågepanel.

Jag skickade en bild på en målning för något år sedan och bad om tips om hur jag kunde forska vidare.

Det gällde bilden på den här killen:


Jag fick tips om att det kunde handla om den här killen...



Väldigt likt tycker jag.
Det är Gustaf den IV Adolf. Gustaf IV Pasch den yngre.  Men vem målade?

Men Antikrundan återkom aldrig med utlovade svar med bra kontakter. Men dom ville väl att jag skulle åka till Mora och bidra till TV-underhållningen....

Min målning kan vara en amatörmålning av någon som beundrade den unge kungen, men det kan också vara målat på beställning av Hovet. Signatur saknas, men det var vanligt med porträtt på den tiden.

Jag ska försöka hitta andra vägar för att hitta ursprunget.
Och Antikrundan får en påminnelse.




  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0