Vacker vinterdag och god lunch

Kallt i byn, -20, men bara -5 på Idre Fjäll.

Jag åt lunch på Njalla tillsammans med Erling.

Bild från Njalla med en låg sol klockan ett på dagen.

Skogen i bakgrunden ligger visserligen högt, men så här lågt ser ni nog inte solen mitt på dagen längre söderut. 
Bor ni i en storstad så ser ni den väl inte alls...

Nu känns -20 inte lika kallt längre. Man vänjer sig på bara ett par dagar. Nu känns det bara friskt.

Efter lunchen träffade vi en bekant som överlevt ett farligt nedfall...

OK, trots allt prat om klimat, miljö och kärnkraftens eventuella återkomst, så handlade det bara om arbetsmiljö.

Han hade ramlat ner från ett tak och haft tur. Några knäckta revben och en lunga som slapp bli punkterad. Och skallen klarade sig tack vare mildvädret. Det var inte tjäle i backen där han landade.

Han räknar med att kunna vara i full fart i skidbackarna till jul...

Det trodde jag inte när jag såg honom någon dryg vecka efter fallet. Mager och kritvit var han då. Nu såg han helt normal ut. Även om han inte gärna ville hosta eller skratta alltför våldsamt.

Jag ser fram emot att så småningom få skära några rispor i Fjätervålen med Classe och Erling efter nyår.
Eller mjuka slingor i lössnön...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0